Pondělí 24. února 2020, svátek má Matěj
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 24. února 2020 Matěj

Hloupá Evropa.

22. 01. 2020 10:37:33
Za posledních 30 let se emise oxidu uhličitého ve Vietnamu zvýšily 984x, v Bangladéši 510x, v Číně 354x, v Indii 305x, v Saúdské Arabii o 285% ... atd. Uvádí se, že světové emise do dnešních dnů vzrostly asi na 38 miliard tun CO2.

Ve zmíněných třiceti letech z největších 50 znečišťovatelů, pouhých 12 zemí emise snížilo. Hlavně země Evropy. Dříve se na světových emisích Evropa podílela asi 19 procenty, v současnosti světu přispívá 9 procenty. Je docela zajímavé, že USA mají stejné emise na úrovni před 30 lety, ale podíl na světovém znečištění klesl z 22 na 13 procent. U snížení emisí USA zafungovaly pouhé počty, když vedle toho, co jsem uvedl, na příklad Irán znečišťuje ovzduší Země o 225 %, Indonésie o 216 %, Turecko o 187 %, Jižní Korea o 150 % a další atd...

Elektromobilita.

Kdopak v EU přišel na to, že auta na elektrický pohon povedou k tzv. nulové uhlíkové stopě? Každý normální člověk ví, že jedna plus jedna je dva. Proto se tohle přání vyplní jen v případě, že elektřina se bude líhnout mimo naší drancované Země. Přátelé... perpetum mobile ještě nikdo nevynalezl! A zastydlá studentka Gréta a její protagonisti, perpetum mobile určitě nevymyslí. Ovšem, možná jim světová organizace udělí nově pojatou Nobelovu cenu, za blábol.

Uvědomují si „strůjci pokroku“, že samotná výroba baterií do aut škodí přírodě víc, než tolik omílané CO2. A co likvidace použitých baterií? Proti zeleným mozkům se už nesměle vyskytují výzkumy, kolik se výrobou 1 kWh elektrické energie, do atmosféry dostane emisí. Podle jednoduchých počtů postačí, když emise oxidu uhličitého na 1 kWh vynásobíme spotřebou elektromobilu v kWh a můžeme porovnávat!

Hodnoty záleží na způsobu výroby elektřiny v jednotlivých zemích, podržím se svojí vlasti. U nás se při výrobě jedné kWh elektřiny, dostane do ovzduší 428 gramů oxidu uhličitého. Jestliže elektrické auto spotřebuje na 100 Km 25 kWh, potom emise dosáhnou 10 700 gramů. To znamená 107 gramů na 1 Km. S podobnými emisemi jezdí i nová auta se spalovacími motory, se schváleným limitem 96 gramů na 1 Km. Tedy, jestli bychom jezdili na elektřinu, nulová uhlíková stopa je výmysl a lež.

„Levné“ elektromobily.

Ještě přidám další fakt. Dobíjení elektromobilů je zdlouhavé a energie rychle podražuje. Dodavatelé nabíječek oznámili razantní zvýšení cen. Už nyní je dobití baterií dražší, než jízda se spalovacím motorem. Za každou kilowatthodinu nově majitel elektromobilů zaplatí 0,79 eura. Například nabití elektroauta s baterkou o kapacitě 40 kWh vyjde téměř na 850 korun, při dojezdu zhruba 350 Km. Podbízivé reklamy tvrdí, že můžete nabíjet doma ze zástrčky, ale nikdo neřekne, že na to budete potřebovat celý den.

Co ale dělat, když auto potřebujete neustále k dispozici, nebo se vydáte na delší cestu? Nezbývá než pátrat po rychlonabíjecích stanicích, které jsou teprve naplánovány v dutých hlavách malých Grét. Že jsou elektroauta levnější na výrobu, protože mají méně součástí než automobily se spalovacími motory? Na ceně to není vidět a co potom, až po krátkém čase budete kupovat novou baterku a když brzo přijde předpokládané zdražení elektřiny.

Autor: Karel Stýblo | středa 22.1.2020 10:37 | karma článku: 38.93 | přečteno: 1416x

Další články blogera

Karel Stýblo

Proč se mně EU znelíbila.

Možná ještě před dvaceti lety jsem fandil společnému vývoji Evropy. Vždyť naši předci žili stále ve strachu o svou svobodu. V Habsburském císařství, z Turků, v Hitlerově věčné říši a nakonec jsme sedli na lep stalinskému projektu.

5.2.2020 v 9:15 | Karma článku: 41.11 | Přečteno: 1740 | Diskuse

Karel Stýblo

Smrťák.

Kdo by to řekl, že další z hrozby lidstva je pod mikroskopem podobný našemu slunci s jeho zářivou koronou. U nového koronaviru, jde o další zmutovaný vir ze čtyř rodů, které způsobují, někdy i závažná onemocnění zvířat i lidí.

28.1.2020 v 16:18 | Karma článku: 17.98 | Přečteno: 545 | Diskuse

Karel Stýblo

Zítra se bude tančit všude. (Povídání na neděli.)

Budovatelské častušky se už dávno nezpívají, proto by rok 2020 podle numerologů mohl být šťastný. Bohužel, první dny roku 2020 se hned z kraje nepovedly.

5.1.2020 v 10:48 | Karma článku: 12.90 | Přečteno: 261 | Diskuse

Další články z rubriky Politika

Josef Nožička

Má Milion chvilek jasno v tom, proti čemu bude vlastně demonstrovat?

Co vlastně má být hlavním cílem demonstrace, kterou spolek Milion chvilek pro demokracii svolal na příští neděli do Prahy? Její smysl tentokrát hodnotí s rozpaky i mnozí jeho dosavadní sympatizanti.

23.2.2020 v 18:10 | Karma článku: 38.93 | Přečteno: 1115 | Diskuse

Aleš Merta

Hra na armádu demokratického státu dostává povážlivé trhliny

Poslední vydání časopisu Respekt přineslo nové, znepokojující, informace o násilné smrti afgánského vojáka Vahidulláha Chána, na které se mohli podílet i čeští vojáci.

23.2.2020 v 15:08 | Karma článku: 18.33 | Přečteno: 702 | Diskuse

Jan Dvořák

Výrok o zkorumpované Transparency Internat. je premiér připraven uvést na pravou míru

Premiér Babiš ani na minutu nepochyboval o tom, že každý nezkorumpovaný soudce musí smést ze stolu žalobu TI, která se na něm domáhala omluvy za to, že jenom upozornil, jak se věci mají.

23.2.2020 v 10:04 | Karma článku: 24.26 | Přečteno: 578 | Diskuse

Jiří Čumpelík

Muslimský terorismus nelze oplácet terorismem, ale aktivní ochranou společnosti

Pokud mluvíme o pravicových extrémistech, nelze je spojovat ze zásadními postoji našich parlamentních politických stran, či hnutí, směřujících proti přijímání ilegálních Muslimských migrantů, jako je ANO, či SPD.

23.2.2020 v 8:23 | Karma článku: 28.90 | Přečteno: 583 |

Jan Provazník

Naprostý justiční kolaps

Premiér Andrej Babiš (ANO) se podle rozhodnutí středočeského krajského soudu nemusí omlouvat Transparency International (TI) za své výroky o tom, že je organizace zkorumpovaná.

22.2.2020 v 18:10 | Karma článku: 40.84 | Přečteno: 7595 | Diskuse
Počet článků 313 Celková karma 30.89 Průměrná čtenost 778
Důchodce s vlastním názorem, jenž si myslí, že na krmení holubů má ještě času dost.

Najdete na iDNES.cz